PROSAM FORSIKRING intranet – Information fra skade
november 06. 2019 10:32:42
2. rykker for selvrisiko:
Når skade opkræver selvrisiko i forbindelse med en skade sender vi første opkrævning på selvrisiko til kunden via mail. Betaler kunden ikke denne sender vi første rykker til kunden – denne er også via mail.
Modtager skade stadig ingen betaling vil vi sende 2. rykker til kunden via brev. Dette er i tilfælde af, at der er fejl på kundens mail.
2. rykker sendes til assurandøren til orientering via mail, så det er muligt for assurandøren, at tage fat i kunden, inden sagen overdrages til inkasso.
Det er vigtigt, at understrege, at assurandøren IKKE kan lave aftale med kunden om afdragsordning på selvrisikoen eller slette rykkergebyrerne. Assurandøren skal i den forbindelse henvise kunden til at tale med os i skade.
november 25. 2019 09:00:56
Kunde til skade:
• Kunden kan viderestilles i Firmafon til skade i åbningstiden.
Udenfor åbningstiden gør følgende:
• Opret mail
• Emnelinje skriv “kunde nr. og telefonbesked”
Start mail med:
• Skade nr. XX hvis muligt – indbo/hus/bil eller hvilken forsikring der er relevant
• Navn og telefonnummer og bedste træffetid på vedkommende som skal kontaktes
• Evt. yderligere oplysninger, som kunden har givet til assurandøren