PROSAM FORSIKRING intranet – First


februar 07. 2020 12:53:17

Hvordan laver du et Tilbud på First forsikringer

  • Beregnes efter manuel tarif
  • Dækninger og priser afstemmes og tastes i IBA.
  • IBA tilbud sendes til kunde for at få accept på e-signatur
  • Tilbud uploades i mappen “Tilbud til First” i ONEDRIVE mappen

Afdelinger – Uploader accept til behandling:
Nørresundby – Jes Ottesen
Hedensted – Dan Nielsen
Aarhus M – Kundeservice
Aarhus Ø – Kundeservice
Aarhus S – Jan Sandberg
Hvidovre – Kundeservice

  • Alle uploader accept på kunde
  • Alle sender en mail til ansvarlig og beder om accept leveres til First
  • Det er KUN afdelingsansvarlig der kan skrive DIREKTE TIL FIRST PÅ MAIL vedr. tilbudTil sidst:
    Opret kunden i IBA med mail, telefonnummer etc.
    Upload accept samt alle andre dokumenter på kunden i IBA.


februar 07. 2020 12:53:17

Sådan skal du anmelde skade på First forsikringer

Viderestilles til First skader som ligger i Relatel enten på:

  1. X: First skade 1 (skadeafdeling – VARM aflevering !Varm aflevering betyder du aflevere kunden til First skadesbehandler)
  2. X: First skade 2 (skadeafdeling – VARM aflevering ! Varm aflevering betyder du aflevere kunden til First skadesbehandler)
  3. Kunderne kan også anmelde på https://first.dk/anmeld-skade/
  4. Vi udleverer ikke skades telefon nummer til First


februar 07. 2020 12:53:17

Sådan skal du servicerer kunder ved First

  1. Assurandør opretter en mail til [email protected]
  2. First kundenummer i emnelinien
  3. Beskrivelse af problem i mailen
  4. Der kan IKKE ringes til First kundeservice


februar 07. 2020 14:48:57

Sådan sørger du for policer ved First

  • Alle henvendelser til police mailes til [email protected]
  • Alle svar uploades på kunden
  • Der kan IKKE ringes til First police


Informationer omkring hvilke betalinger First tilbyder og hvordan

  • Alle rettelser skal først ske i forbindelse med hovedforfald
  • Tilbyder ikke månedbetaling
  • Tilbyder kvartal kr. , halvårlig kr. helårlig kr. 0