PROSAM FORSIKRING intranet – IBSuite tutorials

Kundenoter

Forkortelser – kundenoter

Forkortelsen skrives først i sætningen og med store bogstaver. Der skal efterfølgende angives årsagen til den pågældende kodning.

Der kan søges i kundenoter ved at trykke ctrl+f og herefter skrive det pågældende søgeord.

Farvekodninger: 
RØD: fx inkasso, skader, adfærd
Kunden ønskes ikke i PROSAM.
Skade ændrer til rød med det samme, at en kunde sendes til saneringsvurdering og UW kan ophæve, hvis ikke sanering skal gennemføres
En kunde kan kun ændres fra rød ved søgesag fra UW

GUL: fx dårlig betaler, risikoadresser er bla. gjort gule medio 2018 liste kan trækkes
Der skal altid godkendelse fra UW ved mer-salg til disse kunder

GRØN: godt kundeforhold
Normale indtegningsregler er gældende

Andre koder: 
STAMDATA:  bruges ved ændringer af kundens informationer (adresse, mail, tlf. mv) Dato for rettelse bruges til at konstatere om det er derfor vi får post retur.

DØD: der skal angives police nummer, branche, dato for ophør.

UW: svar på søgesager og sanering

SO: Bruges både ved skadeoplysninger fra kunden og fra tidligere selskab

KUNDEOPGØRELSE: økonomi laver denne, når de har lavet og sendt opgørelsen til kunden. Selve kundeopgørelsen kan ses under dokumenter

RISTORNO: forklaring på tilgodehavende

SANERINGSVURDERING: Noteres af skade, når vi sender en sag til vurdering for sanering på baggrund af antal skader i eget selskab eller oplysninger om SO fra andre selskaber ikke stemmer overens med det oplyste fra kunden.

AFDRAGSORDNING INTERNT: økonomi laver denne, når de har lavet og sendt afdragsordningen til kunden. Selve afdragsordningen kan ses under dokumenter.

Forkortelser på dokumenter: 
HB: Hus billeder
TS: tilbudsscan
BR: Besigtigelsesrapport
TR: tilstandsrapport